Wednesday, September 19, 2012

Poeme din următorul volum al lui Alexandru Vakulovski


Alexandru Vakulovski

Daţi foc la cărţi


(în curs de apariţie la Editura Tracus Arte)

citesc & mănânc

citesc & mănânc frigărui
făcuţi de tata
citesc făcuţi de tata şi îmi
amintesc de tata

mă gândesc că atunci
când citeşti şi mănânci
te îngraşi

frigăruii sunt din carne de porc
care trebuia să aibă săracu’ şi el un nume

tu citeşti bă sau mănânci?
mă întreabă tata

mănânc şi citesc
dar ce va zice tata?




citesc & mă rog

citesc
mă întind ca pe o saltea strânsă
putredă Iisuse la picioarele tale
culcă-te pe mine ca pe o târfă
Iisuse citesc & mă rog Iisuse
între timp îmi amintesc că
iubita mea spunea că totul
ar fi bine dacă mi s-ar face
un transplant de creier şi
Doamne am zis creierul lui
Iisus creierul lui Iisus
Doamne ca să-i fut pe
toţi
            m
            ă
c i t     e u     e s c
            r
            o
            g
fac cruce cu cuţitul pe tine
Doamne şi te tai
ca pe o pâine caldă
te mănânc Doamne şi
te citesc
îţi beau sângele
sunt pătat Doamne
pe dinăuntru tot cu
sângele tău
ştiu că sunt vinovat
Doamne dar te citesc
în fiecare zi cu
cuţitul în piept
în inimă în intestine
Doamne eşti gol ca
o păpuşă gonflabilă
îţi beau sângele şi te
citesc

citesc:
Doamne Iisuse Christoase
Doamne Iisuse Christoase
cămaşă lungă albă
dă-mi o zi să o port
dă-mi tatuajele de pe
mâini şi picioare

citesc:
sufletul tău gol Iisuse
tu eşti litera Şi
spaţiul gol dintre rânduri

citesc: eşti dat dracului Doamne!




citesc & mă îmbolnăvesc

pe bune

parcă cineva pe dinăuntru
cu o mânuţă
îmi strânge încet
vertebrele

mă îmbolnăvesc,
încep să mă îmbolnăvesc rău

parcă cineva îşi ridică
palmele pe creierul meu
şi îmi mângâie ridurile
pe dinăuntru

încep să
citesc poezie!
îţi dai seama?
sunt bolnav rău de tot

îmi tremură mâinile
mâinile mele!
mă dor ochii pe dinăuntru
mi-s grele oasele

sunt obo
sunt plicti

cineva creşte în mine
cineva mă fute din
interior

doar ţi-am zis ţi-am zis
cuvinte cuvin
citeşte ‘nainte



Mortu a Est (sau Cugetări)

înainte de luptă:

1) ţăranii lui Ştefan cel Mare
stau împotriva vântului
în faţa unor ruguri de cânepă

Ştefan cel Mare nu reuşeşte să urce pe
cal

2) Eminescu cară saci în
portul din Giurgiu. Se
opreşte se şterge de transpi-
raţie cu o batistă murdară.

după luptă:

1) acum Leonida Lari
se cunună cu Ştefan cel Mare!

2) E, Mi, Nes cu câţiva amici
fugăresc nişte arici
alearg-aricii pe câmpii
E: Mi, Nes cu 2000!

(Foto: Al. Bîtcă)

No comments:

Post a Comment