Saturday, June 28, 2014

Din jurnalul lui Alexei Vakulovski, azi, da-n alţi ani


28 iunie 2003
Dimineaţa S. plîngea prin ogradă. Noutate: au dispărut 8 raţe. Hoţul(-ii) n-au lăsat nici un semn. O fi fost vreo vulpe, zic eu fără nici o încredere în voce. Dacă plîngi, zic, le întorci?
***

Seara am fost la balul de absolvire. Balul ca balul. O tristeţe veselă. Amintiri, promisiuni, jurăminte. Cadouri. M-am întîlnit cu unii foşti elevi de-ai mei. Deşi Nataşa V. a zis că ei nu-s foşti. Totdeauna vor fi prezenţi. Ion M. e într-o unitate de poliţie cu destinaţie specială. I-am turnat cîteva zeci de anecdote despre poliţişti. A rezistat.

28 iunie 2004
Trec femei la Maria. Să-şi ia rămas bun de la ea. Se zice că-i în stare gravă, va muri numaidecît. Ciroză. A fost şi S. s-o vadă. I-a dus mîncare. Mi-a spus: „Uite ce tablou am văzut: Maria moare, iar G., roşu, fosăie aburind în iz de alcool. N-are emoţii, animalul”.
            Morţii cu morţii, viii cu viii, încerc să încălzesc eu atmosfera, dar n-am nici o priză la „public”.
            Maria moare. Iar G. doarme. Dar ce-ar trebui să facă G.? Doar tot ea, Maria, l-a învăţat/i-a permis să fie aşa. Iar acum G. doarme cu muşte pe la gură, iar Maria stă lîngă cea cu coasa. 

No comments:

Post a Comment