Monday, July 28, 2014

Din jurnalul lui Alexei Vakulovski, azi, da-n alţi ani


28 iulie 2003
La grădina zoologică din Chişinău un tigru i-a smuls mîna unui copil. Cică tigrul era foarte paşnic. Adică încă este, fiindcă n-a fost împuşcat, cum doreau cei de la interne. A acţionat cum trebuie să se comporte un animal sălbatic. Aşa şi este. Logic. Dar ce-ar zice lucrătorii de la menajerie dacă acel copil rămas fără mînă ar fi fost copilul/nepotul lor? Trebuie să li se smulgă capul celor ce-s responsabili de securitatea oamenilor la grădina zoo?

(Copilul e o fetiţă. E în stare gravă).



28 iulie 2004
- Unchiule, de ce cîinii străini sunt răi?
- Cîinii străini sunt răi deoarece cîinii străini sunt răi.
- Eu te rog să-mi explici de ce cîinii străini sunt răi.
- Cîinii străini sunt răi deoarece cîinii străini sunt răi.
- Eu te rog să-mi explici de ce cîinii străini sunt răi, nu să-mi spui că-s răi. Că-s răi cîinuii străini înţeleg şi ei, deşi am doar 6 ani, eu te-am rugat să-mi explici de ce cîinii străini sunt răi.
- Cîinii străini sunt răi deoarece cîinii străini sunt răi. Ai înţeles?
- Da.
- Ce-ai înţeles?
- Că tu eşti un cîine străin.

No comments:

Post a Comment