Thursday, September 11, 2014

Din jurnalele lui Alexei Vakulovski, ca azi, da-n alţi ani


11 septembrie 2003
Tiuk stă culcat cu ochii plini de durere. Apoi se ridică şi începu să pască mohor şi troscot. Putem zice că s-a trezit medicul în el. Şi putem crede că se va însănătoşi.


11 septembrie 2004
Gîndurile mele bune / nu vor să mă ştie / cînd uit / cine sunt.


12 septembrie 2003
            Am fost la casă nouă la nănaşi. (...) Am discutat cu preotul Roman Bulai unele probleme de religie. E un băiat isteţ preotul acesta al nostru. Nu-i pui degetul în gură şi nici nu-l surprinzi în pilea goală.
***
He-he! Ieşim şi noi în lume: fiecare a patra persoană dată în urmărire generală de Interpol în anul curent este originară din R. Moldova – 621. În străinătate au fost reţinuţi 64 de cetăţeni ai R. Moldova, dintre care au fost extrădaţi 17.
***
42 de militari moldoveni au plecat într-o misiune de 6 luni în Irak. Cel mai în vîrstă dintre ei are 44 de ani, iar cel mai tănăr – 20. Am rămas şocat, însă, de cum vor fi ei remuneraţi. Ofiţerii superiori vor primi o soldă zilnică de 20 de dolari, ofiţerii inferiori – de 15 dolari, iar sergenţii – de 10 dolari. Cînd te gîndeşti că-şi riscă viaţa…
            Pentru comparaţie: Saşa O. lucrează zidar la Odesa vreo 15-20 de zile şi aduce acasă tot 300 de dolari.
            Iar Odesa e atît de aproape de noi. Şi nici nu se împuşcă atît de des pe-acolo…


12 septembrie 2005
Am venit de la spital. Pot să joc fotbal. Pe hîrtie, bineînţeles. Cîrja mi-e un obiect din uniformă. Uneori vreau s-o fac surcele de capul cuiva.
            Citesc, citesc, citesc.
            Foarte greu se întorc filele (...)


13 septembrie 2004
Intră Tolea cu prohabul descheiat.
Săşunea îl vede şi-i spune:
- Încheie saraiu’ că iese buhaiu’!
Bunică-sa moare de rîs.


(lucrare de Al. Pecican)

No comments:

Post a Comment