Tuesday, June 25, 2013

Din jurnalul lui tata, azi, da-n alt an:


„25.06.2002
Mă trezesc la ora 4:30. Mă ridic din pat la 5:00. Schimb poziţia broaştei de la uşă (se încuie doar dintr-o singură parte – cămin pentru profesorii formatori), îmi pregătesc un ceai, mai răsfoiesc o carte şi o iau spre Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei. Să fac carte. …După ce am făcut analiza unui manual, se apropie de mine lectorul nostru, dl Şchiopu, şi mă întreabă: „Sunteţi tatăl lui Mihai?” „Şi al lui Sandu”, i-am răspuns. „Nu-l văd pe Sandu la universitate”. „E la Cluj, dar nu stă fără rost nici acolo: a publicat o carte de poezie şi un roman”. „Ştiu, zice Şchiopu”.

***
Mergeam spre centrul oraşului. La un moment dat văd că toţi pasagerii s-au apropiat de ferestre şi privesc cu interes ceva. Am făcut acelaşi lucru şi am zărit o bătrînă cu o turmă de capre. 9 avea. Dar ceea ce părea neverosimil e faptul că caprele stau cuminţi alături de păstoriţa lor şi nu făceau nici un gest… de capră. Au traversat strada la timpul cuvenit, la locul cuvenit, urmîndu-şi stăpîna. Se zice că şi Iorga mergea prin oraş cîntînd la fluier, iar în urma lui plutea o oiţă. Chişinău.

***
Aud chiuituri de voie bună. Sună cam suspect. Mă apropii de fereastră şi văd o ceată de fetiţe de vreo 7-9 ani care însoţesc… o mireasă cam de aceeaşi vîrstă cu ele. Rochia ei mătură maiestuos asfaltul, ir ea merge cu capul în nori. Alaiul se îndepărtează, apoi apare iarăşi. Un popor de gură-cască admiră, o admiră.

***

Privesc luminile Chişinăului şi mă gîndesc la faptul că fiecare bec cere cel puţin o pîine. În locul oraşului văd un mare lan de grîu”. 

No comments:

Post a Comment