Tuesday, January 25, 2011

100% România sau cu Andrei Gheorghe la Antoneşti


(Foto: Andrei Gheorghe în biblioteca lui Alexei Vakulovski)

Uneori cred că e nasol să fii vedetă pe bune. Aşa cum e Andrei Gheorghe. Oriunde te-ai duce – toţi te recunosc. Toţi vor să se bage în seamă. Dar Andrei şi-a asumat rolul: Dacă eşti Rege, nu te poţi ascunde – vedem pe situl lui.
După o înregistrare la Salutare naţiune, i-am spus că merg în Antoneşti. L-am întrebat dacă nu are chef să vină. Normal, majoritatea vedetelor sunt şi foarte comode şi fiţoase. Dar un rege trebuie să ştie pe ce lume trăieşte – aşa că Andrei a acceptat pe loc.
„Moldova e o ţară uşor de cucerit” – a zis după ce a observat că nu se mai termină câmpia. Am oprit la Căuşeni de unde i-a luat mamei un ghiveci de flori foarte frumoase.
Pe Marcel, căţelul nostru, l-a cucerit în câteva secunde. E prima oară când l-am văzut pe Marcel să nu mă bage în seamă. Şi mai mult – a devenit extrem de gelos când l-a văzut pe Andrei cu Mişutka, pisicul nostru.
După ce am mâncat (lui Gheorghe i-au plăcut mult cartofii din supa de pui – sunt ca în copilărie, ca-n supele bunicii, a zis), ca orice moldovean adevărat – l-am dus în beci. Ca să mă dau şi eu mare!
Aveam şi cu ce – pe lângă tradiţionalele butoaie de vin, mama a scos nişte samahon de peste 16 ani!
Seara s-a încheiat în bibliotecă, Andrei şi-a căutat o carte, cu care l-am găsit a  doua zi, citind sub nuc.
Deşi a trebuit să plecăm mai repede (Andrei a fost invitat la o emisiune), l-am dus rapid şi la fosta mândrie a străzii, brigada de tractoare. Casele, beciul, fântâna, de fapt cam tot – a fost distrus. Moldovenii ca nişte gospodari adevăraţi au cărat totul acasă – de la tractoare, la stâlpi. Cred că a fost singurul loc pe care Andrei Gheorghe n-a vrut să-l cucerească.

(Text din Revista La Plic)

No comments:

Post a Comment