Thursday, May 22, 2014

din jurnalul lui Alexei Vakulovski, azi, da-n alţi ani



22 mai 2003
O melodie săltăreaţă se lasă peste satul nostru şi credeam că se joacă o nuntă în sala de sport a şcolii. Dar vocea lui Ţopa m-a făcut să-mi amintesc de un anunţ din „Antoneşti-Curier”. Bun redactor-şef aş fi, dacă aş uita ce publicăm acolo… Au venit, va să zică, artiştii din Chişinău la hramul satului. Eu, din extrema de nord-vest a satului, îi aud perfect. Iată, unul isteţ ne laudă fetele, e uimit de frumuseţea lor, apoi exclamă plin de emoţii:
- Vinî-ncoaşi, fa!
O exclamaţie tîmpită care dovedeşte că orice cîrlan din capitală crede că e culmea perfecţiunii, iar la sat trăiesc numai neciopliţii. Dă-l în mă-sa, în stilul lui mă exprim.
Între cîntece, şi un anunţ publicitar:
- Bun gospodar e primarul vostru etc.
Asta aşa şi este. Din doi Vova şi un Anatolie, acesta de la urmă merită să fie primar. Ceilalţi îs din cei care înţeleg şi simt numai propriul lor fund. Anatol va putea face ceva şi pentru sat.
Înţeleg: şiretlicul cu concertul e treaba lui. Cu ajutorul lui S. Panuş, care îi are de… prieteni pe o parte din artişti, îşi face reclamă. Nu pot să-l acuz. Îl înţeleg. Aş vrea să-i spun, totuşi:
- Să te ţii de cuvînt, măi!


  
22 mai 2004
            A venit Maria Oprea la noi să-i măsoare S. tensiunea. E grav bolnavă. Probabil are ciroză. A venit cu nepoată-sa. Argint viu, nepoată-sa. Am întrebat-o dacă ia un pahar de vin. S. a adus un ulcioraş. Maria a luat numai două păhărele şi s-a destăinuit:
            - Dar eu n-am să mor anul acesta.
            - ??
            - Mi-a cîntat cucul din faţă şi mi-a cîntatcă încă mai am de trăit şase ani. Adelina (nepoată-sa zbînţuită) are să aibă opt ani cînd va muri bunica… 

No comments:

Post a Comment