Wednesday, July 2, 2014

Din jurnalul lui Alexei Vakulovski, azi, da-n alt an


2 iulie 2003
Ziua memorie lui Ştefan cel Mare şi Sfînt. Ieri a venit la noi Olga S. Şi a schimbat o cutie de vopsea albă pe vin. A zis că vinul va fi trimis copiilor ei, care lucrează la Odesa. Vor să se cinstească cu un pahar de vin de-al nostru, din Moldova. Ştiam că vor bea din vinul acela urmaşii Olgăi cînd voi bea şi eu lapte de pasăre. Dar atunci nu putem să-mi imaginez că azi, la ora 7 dimineaţa, va veni Maria M., cuscra Olgăi, să ne spună că-i e tare rău Olgăi şi, ca să se dreagă, ne-a adus nişte zahăr, pentru vin. „Zdelka”, vorba lui Alecsandri, nu s-a făcut.
***

E ora 24:00, Am închis cartea şi am deschis televizorul. Sex, crime, război. Şi iarăşi de la început. Scîrbit, ies afară. Întuneric beznă. Părinţii dorm, dar copiii activează. Picii cîntă, chiuie bucuroşi, rîd. Energia lor mă bucură, dar, mă gîndesc, clipele acestea, cînd părinţii sforăie, le va aduce binele? Nu prea cred. Noaptea-i neagră. Paza doarme. Şi mă gîndesc că somnul părinţilor e înnegrirea copiilor. Treziţi-vă, tîmpiţilor, şi duceţi-vă copiii la culcare. E ora miezului nopţii, cînd apar vîrcolacii…

No comments:

Post a Comment