Monday, July 21, 2014

Din jurnalul lui Alexei Vakulovski, azi, da-n alt an


21 iulie 2004
            Am fost la controlul medical, la Ştefan Vodă, noi, cei din şcoală.
            Acţiune ca-n teatrul absurdului. Ce zic eu? Teatrul absurdului e o umbră ştearsă a realităţii noastre. Deşi „s-au înţeles, au contract”, nimeni nu ne aştepta la policlinică. Nimeni nu le-a spus lucrătorilor tehnici să-şi ia poliţa de asigurare (nici învăţătorilor şi profesorilor, dar noi, unii, am avut atîta cap ca s-o luăm) etc., etc.
            Mă uitam la cei cu care am lucrat un car de ani şi mi s-a făcut negru înaintea ochilor. Pare să aibă dreptate parşivul cel de Sandu cînd vorbeşte în scandaromanele lui de marasmul bătrîneţii: nişte trupuri (mi-e greu să scriu cuvîntul spirit) fără vlagă, fără energie, fără entuziasm, fără…

            Mîine încep să-mi şlefuiesc povestirile. Pînă la 1 septembrie vor fi bune de tipar. 

No comments:

Post a Comment