Friday, January 23, 2015

Din jurnalul lui Alexei Vakulovski, azi, da-n alţi ani





23 ianuarie 2004
            Viscol, troiene, gheţuş. Vîntul (zice radioul) la noi în raion se mişcă cu 28 m/sec. În partea noastră de sat nu se vedea lumea. Ne-am dus, totuşi, la şcoală. Ne aşteptau acolo o mînă de elevi curajoşi. Pe cei mici i-au adus părinţii la „lucru”. Părinţi cu hucele-n cap. Nu văd în ce iad îşi împing copiii. Cei mai mari pot să-şi demonstreze curajul şi bărbăţia. Şi au făcut-o unii. Nu toţi. Evident. Lecţiile n-au avut loc. Am asistat la o adunare tîmpită, apoi am înotat spre casă. Evident, lumina electrică s-a stins. Ne limităm la cea dată de Dumnezeu.
***
            O circulară ne informează că în anul acesta vom sărbători 500 de ani de la moartea lui Ştefan cel Mare, 40 de ani de la formarea raionului nostru şi 60 de ani de la eliberarea raionului. Ca să vezi! Iar eu n-am ştiut că raionul nostru a fost eliberat cîndva.
***
            Am făcut o pîrtie prin omăt şi faţa mi s-a acoperit cu o pojghiţă. Am vrut să-mi mîngîi mustaţa şi am dat de-un sloi de gheaţă. Ierni cu ninsori abundente am mai văzut în viaţa mea. Dar aşa furioasă ca-n zilele acestea nu ţin minte să mai fi întîlnit cîndva.  




23 ianuarie 2005
Mi-e dor de-o vioară, iar ei îmi cîntă la balalaică.
 

23 ianuarie 2006
Gerul ne-a fugărit din şcoală.
NB: Azi de la şcoală a lipsit un singur elev – Ungureanu Pavel. Din clasa mea – a V-a.
            Gerul nu i-a speriat. În multe clase nici jumătate nu erau prezenţi. 
  ***

La cel sărac şi mîţa-i curvă.





No comments:

Post a Comment