Wednesday, January 7, 2015

Din jurnalul lui Alexei Vakulovski, azi, da-n alţi ani


7 ianuarie 2003

„Universul este o bibliotecă” (Borges).

7 ianuarie 2004
Răsfoiesc nişte cărţi. Am rămas singur şi mă bucur de liniştea din jur. S. a plecat la biserică. Biserica mea e-n mine. Şi Biblia mea e cu mine.

(şi în josul paginii):
„Ochiul prin care-l văd pe Dumnezeu este acelaşi ochi prin care mă vede El” (Angelus Silesius).


7 ianuarie 2006
„Boierii basarabeni sunt fiinţele cele mai nefericite, cele mai umilite şi cele mai cretinizate din lume de cînd se află sub stăpînirea rusă. În ochii lor Moldova este un Eldorado către care ei aspiră cu ardoare şi de fiecare dată cînd pot trece Prutul fără teamă de a se compromite, o fac cu inima deschisă ca să respire aer curat! (...) Am deci toate motivele să cred că jugul rusesc apasă cu toată greutatea asupra boierilor din Basarabia. (...) Basarabenii îşi păstrează stăpînii, dar îi şi detestă, sin adîncul sufletului…”
(Vasile Alecsandri, într-o scrisoare către Ion Ghica, 1854)
  

No comments:

Post a Comment