Saturday, January 31, 2015

Din jurnalul lui Alexei Vakulovski, azi, da-n alţi ani



31 ianuarie 2003
Omul e un vulcan şi o balegă în acelaşi timp. Fu! Ce explozie puturoasă…  
***
            Mi-e dor de băieţii mei – nişte cratere deschise. Vulcani. Frumoşi. Curaţi. Fără mirosuri alterate.
***
            Analizăm, sintetizăm, comparăm, generalizăm, abstractizăm, clasificăm, concretizăm etc. cu un singur scop: să aflăm cine este omul, ce este, cum este.
***
            A.P. Cehov spunea despre povestirile sale că ele au numai început şi sfîrşit, iar „mijlocul lipseşte”.
***
            Mă întîlneşte azi un tip, îmi pune mîna pe umăr şi nu se sfieşte că i-am aruncat-o. Îmi spune cu voce jalnică c-ar fi luat de beţiv. „Uite, îmi zice, azi n-am pus nafură în gură, dar se va găsi cu siguranţă cineva care-mi va zice că am băut. Nu un om, ci un cîine. Ce zici?”.

            „Ce să zic, i-am răspuns, în viaţa mea n-am întîlnit încă un om treaz care ar vrea să-mi dovedească că e treaz”.  




31 ianuarie 2004
            Discutam despre război. Cineva zice că putem să fim martorii celui de-al III-lea Război Mondial. „Doamne fereşte!”, rosti altul. Eu i-am liniştit: „Nici o grijă. Deja suntem martorii celui de-al III-lea Război Mondial. A început la 11 septembrie, în SUA.




No comments:

Post a Comment